Thursday, June 16, 2011

ΑΕΙ-ΤΕΙ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ένα χρόνο μετά την ψήφιση του Μνημονίου, το οποίο ήρθε ν’αλλάξει άρδην τις εργασιακές σχέσεις καταπατώντας κάθε εργατικό κεκτημένο , αλλά και να ανατρέψει το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα σε παιδεία, υγεία και υπηρεσίες, η 15η Ιούνη έκανε ξεκάθαρη την απάντηση του κόσμου στην πολιτική κυβέρνησης και Τρόικας με την δυναμική συμμετοχή εργαζομένων, νεολαίας και όλων αυτών που βρίσκονται καθημερινά τις πλατείες στη μαζικότερη απεργιακή κινητοποίηση των τελευταίων χρόνων. Κάτω από την πίεση αυτή και μετά από πολλές αναταραχές στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ, ο πρωθυπουργός προέβη σε ανασχηματισμό της κυβέρνησης. Η «νέα κυβέρνηση» συνεχίζοντας την πολιτική της προηγούμενης και ακολουθώντας πιστά τις επιταγές των Ε.Ε-ΔΝΤ προχωράει στην ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου , το οποίο εντείνει τις αντιθέσεις και δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερους ταξικούς φραγμούς.

Παράλληλα στο χώρο της εκπαίδευσης, με την παραμονή της Διαμαντοπούλου στο υπουργείο Παιδείας, εξαγγέλθηκε ήδη ημερομηνία ψήφισης του Νόμου-Πλαισίου για τις 20 Ιουλίου(με τις σχολές κλειστές) από τη θερινή Βουλή. Ο νόμος αυτός προβλέπει τα παρακάτω:

Υποχρηματοδότηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Μείωση του κρατικού προϋπολογισμού στο 50% με το υπόλοιπο 50% να πρέπει να βρεθεί από τα ίδια τα ιδρύματα μέσα από συμφωνίες με επιχειρήσεις, εταιρίες και managers. Δεν είναι μακρινό το παράδειγμα του τεχνολογικού πάρκου, όπου στεγάζονται εργαστήρια τα οποία πραγματοποιούν έρευνες προς όφελος των επιχειρηματικών αναγκών με κρατικά κονδύλια.

Η κάρτα φοιτητή έρχεται να αντικαταστήσει το φοιτητικό πάσο και τους φοιτητές με πελάτες. Το κράτος θα δίνει ένα πριμ στα ιδρύματα ανάλογα με τον αντίστοιχο αριθμό φοιτητών-καρτών. Τα υπόλοιπα χρήματα για στέγαση, βιβλία, μετακίνηση, σίτιση θα είναι υπό την ευγενική χορηγία των γονιών ή των ίδιων των φοιτητών που εργάζονται. Ούτως ή άλλως, ήδη πληρώνουμε για βιβλία, σημειώσεις, εξοπλισμούς εργαστηρίων, μεταφράσεις κα.

Η αξιολόγηση που ουσιαστικά κατηγοριοποιεί τις σχολές σε παραγωγικές και μη ανάλογα με τις ανάγκες της ‘’ελεύθερης αγοράς’’ . Αυτές που θεωρούνται παραγωγικές θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται, που σημαίνει ότι θα συνεχίσουν να επιβιώνουν, ενώ οι υπόλοιπες θα υποχρηματοδοτούνται με σκοπό το κλείσιμο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ένα παράρτημα του ΤΕΙ Ηπείρου στην Ηγουμενίτσα στο οποίο οι σχολές θεωρούνται υποβαθμισμένες.

Φάκελος προσόντων και δια βίου μάθηση. Πρόκειται ουσιαστικά για την πλήρη απαξίωση του πτυχίου και την αποσύνδεσή του με όποιο επαγγελματικό δικαίωμα του είχε απομείνει. Δημιουργεί αποφοίτους πολλών ταχυτήτων και προάγει την ανταγωνιστικότητα μεταξύ των φοιτητών για τη συλλογή πιστωτικών μονάδων. Βάζει τους φοιτητές σε μια αέναη προσπάθεια επανακατάρτισης και εξειδίκευσης μεγαλώνοντας το ταξικό χάσμα και προωθώντας τις ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Καλλικράτης και αλλαγή τρόπου διοίκησης. Μέσα σε όλα αυτά που προβλέπει ο νόμος του Καλλικράτη, έρχονται και η συγχώνευση και το κλείσιμο σχολών με την αιτιολογία ότι είναι ασύμφορες και μη παραγωγικές. Η χρηματοδότηση πλέον σχολείων και ιδρυμάτων θα περάσει στο τοπικό κράτος (περιφέρεια). Η διοίκηση των ιδρυμάτων περνάει στα χέρια τοπικών παραγόντων, όπως δημάρχων και περιφερειαρχών και τοπικών συμβουλίων. Ήδη βλέπουμε τα ΤΕΙ πανελλαδικά να κλείνουν το ένα μετά το άλλο, με τρανταχτά παραδείγματα τα ΤΕΙ Πειραιά και Σίνδου που βάζουν λουκέτο.

Εντατικοποίηση, πειθάρχηση και κατάργηση του ασύλου. Μέσα από τους εντατικούς ρυθμούς σπουδών, την κατάργηση του ασύλου, αλλά και τα πειθαρχικά συμβούλια σε όσους φοιτητές αντιδρούν, προωθείται ο ατομικός δρόμος και καταστέλλεται κάθε συλλογική δράση εντός των σχολών και των ιδρυμάτων, ενώ ταυτόχρονα απαξιώνεται ο ρόλος της Γενικής Συνέλευσης.

Σε όλα τα παραπάνω, δηλαδή στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησης και περεταίρω επιχειρηματικοποίησης της εκπαίδευσης, έρχονται να προστεθούν οι διαγραφές των αιωνίων φοιτητών, το αυξημένο κόστος για τη μεταφορά με τις αστικές συγκοινωνίες, τα ενοίκια στις εστίες , η μη παροχή δικαιώματος δωρεάν σίτισης για όλους τους φοιτητές και οι αλυσίδες μαθημάτων που δυσχεραίνουν τους όρους φοίτησης και καθιστούν τις σπουδές είδος πολυτελείας.

ΧΡΕΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΜΑΣ Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ!

Παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης να βρει το φοιτητικό κίνημα ανενεργό μπροστά σε όλα αυτά, με τις σχολές κλειστές και τους φοιτητές απόντες, μία πρέπει να είναι η απάντησή μας. Με την συνεχή, δυναμική παρουσία μας στους δρόμους, στις πλατείες και στις επικείμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων με τα πρωτοβάθμια σωματεία και τους μαζικούς φορείς, κόντρα στη συνδικαλιστική γραφειοκρατία ΓΣΣΕ-ΑΔΕΔΥ, αλλά και με μαζικές Γενικές Συνελεύσεις με την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους για τη λήψη αγωνιστικών αποφάσεων αμεσοδημοκρατικά ενάντια στη γραφειοκρατικά όργανα των συλλόγων και τους φοιτητοπατέρες, ανατρέπουμε τα σχέδια για μια παιδεία που δεν θα αφορά τις δικές μας ανάγκες αλλά και συνολικά την πολιτική που κατακερματίζει τις ζωές μας.

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ

ΔΙΕΚΔΙΚΕΙΤΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ

Π.ΑΝΤΙ.Ε.Ρ.Α. - Ε.Α.Α.Κ.

No comments:

Post a Comment